Sunday 15 May 2016

Eco World Majestic, Hot Air Baloon Putrajaya, Putrajaya Bridge, and Masjid Putra

Assalamualaikum.
afwan teman-teman, tangan lagi gatel nih jadi so terpakse arg type-type banda tak seberape gunanya tuk korang semua, hehe. special tuk korang semua aku tulis guna bahasa orang sebrang kahkahkah.
tak pe la rase-rase korang semua boleh faham la apa aku cakap nanti.
kali ni aku nak throwback sikit awal bulan maret lepas iaitu mini travel aku ngan workmates aku. kitorang pergi 4 destinasi sekaligus iaitu Eco World Majestic dekat Semenyih, lepas tu kami bertolak ke Putrajaya sebab nak gi tengok Hot Air Baloon, Putrajaya Bridge, dan Masjid Putrajaya tak lupa tengok office Najib sekali juga. hehe

Eco World Majectic
aku ngan member gerak dari Sungai Way pukul 10 pakai van yang kitorang sewa memuat 13 orang, sampailah sane dalam pukul 11 lebih sikit. nah name dia ni cantik kan, ye la macam dia punya tempat juga tapi tak seberapa best sangat sebab ni first time kat Malaysia sini so orang-orang pun macam takjub juga. sebenarnya Eco World ni sebuah taman yang benar-benar luas dalam suatu kawasan perumahan elit Semenyih. Dalam sini ada 4 monumen negara iaitu Shanghai, Paris, Amsterdam, dan lagi satu aku lupa nama dia hahaha okay fine-fine. 
tak lama duduk sana kita dah boring, puas bergambar kat sana berhambus lah kita. sebelum tu aku belanja gambar dulu buat kengkawan semua hehe.

Eco River

Shanghai


Hot Air Baloon
puas duduk Eco World berhambuslah kita ke Hot air Baloon Putrajaya. destinasi ni tak sengaja pulak sebab kitorang just request je kat driver alang-alang diorang bawak kita pergi sana. alahaii senangnya hati dapat pulak pergi sana. tapi kita tak sempat nak naik balon udara lagi sebab langit mendung lagi hari dah mula petang so tangkap gambar je la tak pe asalkan hati senang. banyak kitorang tangkap gambar ade dekat padang, dekat tepi tasik juga. meh arh aku bagi pict lagi. 


Berselfie kat padang

Tepi tasik tadi

Putrajaya Bridge
siap tangkap-tangkap gambar kat padang Hot Air Baloon tadi bertolak lah kita ke jembatan Putrajaya. mak aihh first time pergi sini memang cukup best lah kalau aku kata meski tak seberapa macam time malam. tak lama dekat sini macam biasa kitorang just hunting-hunting je lepas tu pergi arg ke destinasi selanjutnya. aku harap next time aku boleh pergi sini lagi time malam. 


Jembatan Putrajaya

Masjid Putrajaya
and then last sangat kita pergi melawat Masjid Putrajaya. alhamdulillah belum lewat time Ashar at last pergi lah kita sholat dzuhur terlebih dahulu. ramai sangat pelawat hari itu ada macam-macam etnis. Ada chinese, arabic, orang tempatan, dan termasuk aku jugak arg Indonesian hehe.
Siap sholat dzuhur alhamdulillah balik lah kita kan, tak lupa tangkap-tangkap gambar dulu lah hahaha macam ni lah kalau dah gilak berfoto kan.


Belanja pict mommy Zulaikha hehe

mak aihh lawa kan mak kitorang :D

dan sampai lah kita di penghujung destinasi kita iaitu balik umah lah huhu. Penat gerak sana sini van pun rase macam sunyi sangat rupa-rupanya semua pelakon tido pulas tak bersuara. kesian kitorang kan. Pukul 5 petang sampailah dekat bus stop Sungai way and then balik asrama masing-masing dan habis dah cite aku aritu.

terima kasih kengkawan semua... ahh puihh susah banget tadi sampe belibet haha.
terima kasih teman-teman readers yang tak begitu sudi untuk membaca karena blog yang masih sederhana dan gak ada apa-apanya. haha
seperti biasa jangan lupa selalu jaga kesehatan agar tetap sehat dan fit karena kalau kesehatan baik inshaa Allah ibadah jugak baik, aamiin. 


fb account : Reza Lina Binti Warto
Ig account : @chunnong_kyu











No comments:

Post a Comment